Het spreekuur

Tijdens het spreekuur nemen we jouw reisplannen door. Vervolgens bespreken we welke ziektes je tijdens je reis kan oplopen en hoe je dit kan voorkomen. In overleg maken we een vaccinatieschema en indien nodig word je al direct ingeënt. Wij kunnen je helaas niet vaccineren tegen alle ziektes inenten en daarom krijg je ook hygiëne-adviezen en tips ter voorkoming van uitdroging, insectenbeten en diarree. Als er malaria in het land voorkomt dan adviseren wij je ook over het slikken van malariapillen.

Welke vaccinaties je nodig hebt hangt o.a. af van:

  • het land dat je bezoekt
  • de verblijfsduur
  • de reisroute en -omstandigheden
  • de activiteiten die je gaat doen
  • je gezondheidssituatie en medicatie
  • je leeftijd
  • eventuele vaccinaties in het verleden

Wat neem ik mee naar het spreekuur?

  • ID of paspoort
  • Ingevuld intakeformulier (zie afspraakbevestiging)
  • Indien van toepassing:
    • Vaccinatieboekje
    • Actuele lijst met medicatie

Om zoveel mogelijk tijd te besteden aan de reisadviezen, is het verstandig om goed voorbereid op het spreekuur te komen. Als je eerder gevaccineerd bent en een vaccinatieboekje hebt gekregen, vragen wij je om dit mee te nemen. Dit geldt ook voor je partner of kinderen.
In de bevestigingsmail ontvang je voor elke persoon een persoonlijke link om het digitale intakeformulier in te vullen. Om beveiliging van je persoonsgegevens te waarborgen ontvang je geen terugmelding per mail. Maak voor eigen gebruik een afdruk voordat je het formulier verstuurt.

Als je geen mailadres hebt opgegeven kun je het intakeformulier downloaden en invullen. Vergeet niet om het formulier te ondertekenen en mee te nemen!

Neem altijd je identiteitsbewijs mee (met je BSN). Zonder geldige legitimatie mogen wij je helaas niet helpen.

Tip! Tijdens het consult kun je écht alles vragen aan onze reisverpleegkundige. Heb je nu al vragen voor onze verpleegkundige? Schrijf al je vragen nu al op zodat je niets vergeet. Stel ze tijdens het consult.

Gebruik je medicijnen, vraag je apotheker om een actuele lijst van de medicatie en neem deze mee naar het consult.

De kosten van een consult

Consultprijzen

Een consult wordt door Ease altijd  en per persoon in rekening gebracht. Ook combinatieconsulten van meerdere personen worden in rekening gebracht. We reserveren dan natuurlijk wel wat meer tijd voor jullie. Consultkosten zijn altijd per persoon. Wil je weten wat de consultkosten zijn, kijk dan hier de tarieven.

Wij hebben verschillende soorten consulten:

Basis consult

Dit basisconsult heeft betrekking op elke nieuwe afspraak. De kosten bestaan uit:

  • advies vaccinaties, malariapillen etc. op basis van je medische achtergrond, medicijnen, vaccinaties, reisroute;
  • toedienen geadviseerde vaccinaties;
  • voorlichting over het voorkomen en behandelen van ongemakken/ziekte op reis zoals reizigersdiarree, rabiës, hoogteziekte, dengue, zika. Dit alles afgestemd op uw reisroute;
  • handelingen van medisch personeel en materialen;
  • informatiemateriaal;
  • administratie- en huisvestingskosten.

Consult herhaling

Tijdens een herhaalconsult wordt geen advies meer gegeven. Hier is uitsluitend tijd vrijgemaakt voor het geven van een vaccinatie als vervolg op een, tijdens basisconsult, afgesproken schema. De kosten hiervan zijn daarom lager dan die van een basis consult.

Consult lang

Ga je langer dan 2 maanden of naar meer dan 3 bestemmingen op reis? Dan plannen we meer tijd voor je in. Bij een lang verblijf zijn er meer risico’s die we met jou bespreken en waarvoor we je kunnen vaccineren.

Afspraaktijd: kom op tijd

Je afspraak wordt voor je ingepland op een tijdsblok afhankelijk van je reisbestemming(en), de duur van de reis en het aantal reisgenoten. Je wordt minimaal 5 minuten voor aanvang van het spreekuur verwacht bij de betreffende vestiging. Wij controleren dan je gegevens op compleetheid en kunnen eventueel nog een aantal voorbereidende vragen stellen. Wij streven er altijd naar om het spreekuur op tijd te laten beginnen en te laten eindigen. Het kan door onverwachte omstandigheden voorkomen dat we meer tijd nodig hebben voor de voorgaande afspraak. Als deze situatie zich voordoet, vragen wij hiervoor je begrip.

Ben je onverhoopt later op je afspraak dan zullen we proberen om binnen de gereserveerde tijd ons reisadvies te geven. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan is de enige optie om een nieuwe afspraak te maken. Het consult wordt dan wel in rekening gebracht.